Friday 10 October 2014

Masalah Kurang Susu Ketika Period : Atasi Dengan KALSIUM


 Assalamualaikum semua...

Semoga sihat-sihat saja hendaknya.. :)

Sebagai seorang ibu yang menyusukan anak, pastinya sentiasa inginkan yang terbaik buat anak mereka..betul tak?  Selalunya yang menjadi kerisauan si ibu ialah setiap kali nak datangnya period.  Bila dah mula rasa sakit-sakit kat pinggang tu cepat-cepat check kalendar. Itu kalau saya laa....lain orang lain tandanya kan..hehe..

"Alamak!! Dah dekat nak period la..macam mana ni...?? Dah la stok makin kurang.."

kalsium atasi susu kurang


Time tu mula la garu kepala yang tak gatal tu kan..hehe..Jangan risau ye kawan-kawan.  Masalah susu kurang ketika period ni memang dah jadi masalah popular di kalangan ibu menyusuSebut la apa saja..sup lobak putih..air longan..air bancuhan halba.. Asal orang cakap tu petua boleh banyakkan susu, semua kita sanggup telan kan..Memang naluri seorang ibu..sanggup berkorban apa saja demi anak tersayang.


KENAPA SUSU KURANG KETIKA PERIOD?
 
Kuantiti susu yang yang sedikit berkurangan ketika period berkait rapat dengan pengurangan jumlah kalsium dalam darah.  Kalsium adalah komponen yang amat penting dalam penghasilan susu ibu dan kekurangan kalsium dalam darah memberi kesan terhadap sesetengah ibu. Ianya selalu terjadi ketika pertengahan tempoh kitaran haid, iaitu semasa waktu subur.

 
MACAM MANA NAK ATASI MASALAH NI?

Pengambilan suplemen KALSIUM dapat membantu mengatasi masalah kurang susu ketika period.  Seeloknya kalsium diambil ketika menghampiri waktu subur sehingga beberapa hari selepas period seterusnya.  Tak tau bila waktu subur? Tak payah pening kepala..ambil je kalsium sepanjang tempoh menyusukan anak.  Tak rugi pun ambil suplemen kalsium, bahkan banyak manfaatnya.


SUPLEMEN KALSIUM APA YANG TERBAIK?

Sudah semestinya OSTEMATRIX Shaklee menjadi pilihan ramai dan juga saya sendiri.  
Nak tau sebab apa?  Ini kerana Ostematrix Shaklee formulanya unik kerana mengandungi kalsium, magnesium, fosforus dan vitamin D, zinc, kuprum, magnesium dan boron. Semua nutrien di atas sangat perlu dalam suatu tablet kalsium bagi memastikan penyerapannya 99% dalam badan kita. Hanya 4biji pil yang bersamaan dengan 1000 mg Cal/ 500 mg Mag cukup untuk memenuhi keperluan kalsium ibu menyusu.


kalsium atasi kurang susu
  

Haa..dah tau nak buat apa time dekat-dekat nak period tu kan..?  Tak perlu lagi risau tentang susu kurang bila period.  Bila mood happy..barulah hormon oksitosin akan terhasil dan seterusnya merangsang hormon prolaktin untuk hasilkan susu.  Nah..barulah susu mencurah-curah keluar..hehe..

Jom segera dapatkan OSTEMATRIX yang best ni!  Hanya RM61 untuk 120 biji.
Nak lebih JIMAT?? Daftar sebagai AHLI dan anda layak dapat penjimatan dalam pembelian produk Shaklee.
 
Sumber : Kellymom.com

 
 Ingin mendapatkan produk terbaik ini? Jangan malu jangan segan...saya sedia membantu.  Hubungi saya selaku PENGEDAR SAH SHAKLEE anda.  Konsultasi adalah EKSLUSIF dan PERCUMA untuk pelanggan saya.

 
*******************************************************************************************
Untuk order/sebarang pertanyaan berkaitan SHAKLEE :
Call/Sms/Whatsapp ~0197725460 (FAIZAH)
FB Page : Adra Vitashoppe
~SID PILIHAN ANDA~
 COD : PUNCAK ALAM, PUNCAK PERDANA, SAUJANA UTAMA, MERU
COD : TG MALIM/SLIM RIVER (Weekdays Only)










 
 
 

No comments:

Post a Comment