Sunday 26 October 2014

When I Sad, I Will....


Sebagai manusia biasa, pastinya kita semua ada perasaan kan.  Ada ketikanya suka...ada masa tertentu sedih..ada waktunya kita rasa geram..betul tak..? Kalau takde perasaan tu robot namanya..hehe..Walaupun dulu pernah jugak kawan-kawan cakap saya ni nampak macam takde perasaan. Itu cuma luaran je..dalaman mane diorang tau kan.. :)  Kalau tengah dalam kesedihan pun, macam tak best pulak nak share kisah sedih tu..tak pasal-pasal aura sedih tu berjangkit kat orang lain..sudahnya semua jadi mood sedih je... 




Apa saya buat kalau sedang dalam kesedihan...?  Kalau nak tau, benda-benda ni la saya akan buat.  Lepas buat semua ni selalunya memang hilang la rasa sedih tu.  Kalau tak semua, at least kurang la separuh beban tu..hehe..


#Menangis~selalunya kalau tengah sedih sangat-sangat, benda pertama yang saya buat ialah menangis.  Itu memang confirm..(alamak, kantoi la pulak kan..hehe).  Nak buat macam mana kan..saya ni memang sensitif sikit.  Tapi saya takkan menangis depan orang... :)  Kena ambil masa untuk menyendiri.  Time tu menangis la puas-puas..hehe..tu pun bergantung la pada tahap kesedihan yang macam mana..takdela sampai nak meraung macam orang meroyan kan..over la plak..


#Sesi luahan perasaan~bukan luahan perasaan face to face tau..satu kelemahan saya, tak reti sangat nak cerita masalah kat orang lain..so apa yang saya buat ialah menulis. Tak kisahla tulis kat mana sekali pun.  Kalau rasa sedih tu melibatkan orang tersayang, selalunya saya akan tulis surat @ hantar email.  Time tu memang kalah la novelis kat luar tu..mencurah-curah idea..rasanya kalau tulis novel pun laku kot..hehe..tak percaya..? anda boleh cuba sendiri..


#Baca Al Quran~haa..yang ni rasanya setiap orang Muslim akan buat kan..bukan nak show off pulak ye.  Tapi memang betul kan..bila mengaji tu memang rasa hilang kesedihan dalam hati.  Waktu ni la boleh mengadu kat Allah macam-macam.  Rasanya lebih elok macam tu daripada mengadu dalam laman sosial yang satu dunia boleh tau tu.  Memang betul kan..selalunya time kita susah dan sedih la baru terasa dekat sangat dengan yang Maha Pencipta.  Mudah-mudahan waktu senang dan gembira pun kita tetap ingat pada Dia yang Satu.


Haa..dah tau apa yang saya buat bila tengah sedih kan..apa pulak yang korang buat kalau tengah mood sedih tu..jom la share..hehe..  Kalau anda pun tengah bersedih sekarang ni, jom tengok SINIApe pun, dalam hidup ni memang tak lepas la daripada ujian Allah..betul tak..?  Yang penting macam mana kita nak hadapi ujian dan dugaan tu.  Sedih macam mana pun, jangan sampai kita buat sesuatu yang memudaratkan diri dan orang lain ye.  Ingatlah yang Allah itu selalu ada untuk kita.. :) 





*******************************************************************************************
Untuk order/sebarang pertanyaan / menjana pendapatan bersama SHAKLEE :
Call/Sms/Whatsapp ~0197725460 (FAIZAH)
Email : kfs189@yahoo.com
FB Page : Adra Vitashoppe


 
~SID PILIHAN ANDA~

 COD : PUNCAK ALAM, PUNCAK PERDANA, SAUJANA UTAMA, MERU

COD : TG MALIM/SLIM RIVER (Weekdays Only)
                                     

No comments:

Post a Comment